Forældreforeningen

Skolens forældre er automatisk medlemmer af "Forældreforeningen", der giver støtte til kulturelle arrangementer på skolen. Forældreforeningens bestyrelse støtter ligeledes udgivelsen af skolebladet "Blækuglen".

Foreningen består af en repræsentant fra skolen (skoleleder Carsten Thyrsting), en formand (Ole Kierkegaard), blækugleredaktører (Anders Carlsson og Casper Heiberg) samt menigt medlem (Ann Søgaard).

Esbjerg Realskoles Forældreforening's fornemmeste opgave er at skaffe økonomiske midler via sponsorer, der annoncerer i skolebladet Blækuglen. Blækuglen udkommer 4 gange pr. skoleår. Foreningen har blandt andet støttet med:

Nye komfurer til skolekøkkenet
Mini lydstudie og optagemikrofon til musikundervisning
Bogreolsystem til skolens bibliotek
Forfatterforedrag
Teaterforestillinger
T-shirts til Vestkystløbet
Lektiebøger
Juleposer
- og meget andet.

Ovenstående støtte er givet efter ansøgning fra lærere (oftest i samråd med elever).
Esbjerg Realskoles Forældreforening kan ALTID bruge flere sponsorer - da dette er medvirkende til at skabe endnu bedre rammer for vores børn. Er du ansat i et firma eller har du kendskab til mulige emner for sponsorer, hører vi meget gerne fra dig. Send en mail til esbjergrealskole@hotmail.com, hvorefter én af Forældreforeningens medlemmer vil tage kontakt til dig vedr. deadline, priser mm.

Forældreforeningens bestyrelse:

• Ole Kierkegaard (Formand)                                    21 28 48 49
  • Anders Carlsson (Blækugleredaktør)                     25 33 05 77
  • Casper Heiberg  (Blækugleredaktør)                     53 53 43 49
  • Ann Søgaard                                                          21 70 62 32

Suppleant:

• Ingen p.t.