Brug af it.

Skal du i 10. klasse på Esbjerg Realskole, skal du også have lyst til at bruge it. Hos os er it en naturlig del af undervisningen, og derfor skal du have din bærbare computer med i skole hver dag.

It indgår i dag som en integreret del af hverdagen for langt de fleste af os, og på Esbjerg Realskole ønsker vi at give vores elever en god ballast til at klare sig godt i fremtidens hverdags- og arbejdsliv. Anvendelse af it i undervisningen er et led i det.

På Esbjerg Realskole har vi projektorer og interaktive tavle i klasserne. Alle elever har adgang til trådløst internet på skolen, så du kan komme på nettet med din egen bærbare.

I undervisningen inddrages forskellige it-værktøjer som for eksempel Wordmat, Excel og Geogebra - samt i forbindelse informationssøgning, præsentationer, skriftlige afleveringer og meget andet.